Aku. Saya. Me

Dungun, Terengganu, Malaysia
Saya, sangat banyak makan, seorang yang baran tapi depends on situation jugak lah, banyak cakap, banyak tido, banyak dengar lagu dan oh! lagu favourite saya dan sentiasa menjadi favourite ialah semua lagu Pitbull. Ehehehe. Happy Reading divaz sekalian!

Jumaat, 5 Julai 2013

You can do it baby...

Assalammualaikum


Berbekalkan sikap rajin yang semakin menipis seperti kulit bawang, aku paksakan jugak diri ni update blog yg dah lama bersawang. Serious sekarang ni aku dah malas bukan tahap gaban lagi, tapi lebih pada tu. Bila fikir-fikir kenapa jadi sampai macam ni? Adakah sebab tahun ni takde exam pnting mcm PMR ? Bila ingat balik tahun lepas mmg rajin gila wa cakap lu buat soalan past years ok! Sekarang rasa macam hanyut jeeee

Contoh bila lepas result PPT haritu. Mak aii result terut nau smpai aku nyaris-nyaris jejak kaki dalam bilik pengetua sbb nak tukar kelas amek kelas sastera. Bukan nk cakap tk pernah masuk bilik pengetua tapi boleh kira dgn jari berapa kali aku masuk bilik beliau. Baru dua kali kot rasanya. Itupun sebab masa nk PMR aku still lagi fail Math. Kau nmpk tak betapa cerdiknyaa aku dalam subject accounting? Fehh fehhh. Inipun masuk kelas sains sbb Math cukup makan je. Sebelum amek result PMR haritu aku redha je kalau aku tak lulus Math. At last, dapat jugak masuk kelas sains. Tp takde point apa pun kalau masuk kls sains tp still malas. Sadis..

Frankly speaking, aku memang kuat main. Kalau main yg bersukan tu tkpe, tapi main aku ni main yg langsung takde faedah. Zero. Kau tahu aku belajar time subject fizik, boleh lagi duk layan lagu dalam ipod. Bila cikgu duk pot pet pot pet aku buat-buat lah faham. Teruk ke idokk? Kau rasa? Sebenarnya ada jugak rasa nk berubah, mmg dah berubah pun, tapi tak istikharah. Susah jugak sebenarnya kalau tak berterusan..

So, second sem ni, aku xnk playing around, nak lebihkan focus on my studies. Bunyi macam gempak tapi tak tahu lah boleh ke idok. Tapi atas diri sendiri jugak sebenrnya. Aku ni, kalau kau bagi selori kaunselor utk motvasikan diri aku, mmg tak menjadi. Serious beb, aku buat derk je cikgu cakap. Tapi, aku tgk masalah aku ni, mesti tanam azam utk diri sendiri. *kau paham tak apa aku cakap sebenarnya ni? aku pn mcm tak paham -garu kepala-*

Tapi pokok pangkalnya, asal batangnya *ada ke?* kalau nak berubah mesti dari hati. Dari diri sendiri. Kalau orang duk berbuih mulut duk suh kau berubah, kalau kau tknk berubah pon tak jadi apa gak kan? Yeahh. You can do it Aimi, fighting baby yeahh




Aku ingat lagi bila Tcer Fizah cakap "Awak semua kalau nak relax, tknk belajar kuat2 sangat, pergi masuk kelas lain. Sekolah kita ada lagi dua aliran. Pergilah masuk. Jgn malukan cikgu yg mengajar kelas sains tulen. Kalau nk tukar sangat, hah pergi. Belum terlambat lagi ni.. Do it for yr own future. Nnti menyesal dah tak guna. Teacher ttp jadi cikgu. Haa awak semua ni nnti nak jadi apa kalau semua GGGGGG? Haa nak jadi apa?"







Sentap.






Kau rasa? 


Tiada ulasan: