Aku. Saya. Me

Dungun, Terengganu, Malaysia
Saya, sangat banyak makan, seorang yang baran tapi depends on situation jugak lah, banyak cakap, banyak tido, banyak dengar lagu dan oh! lagu favourite saya dan sentiasa menjadi favourite ialah semua lagu Pitbull. Ehehehe. Happy Reading divaz sekalian!

Isnin, 4 Februari 2013

Ingat 3 Perkara






"Carl."

"Hmm."

"Kenapa ni?"

"Kenapa apa? Aku tak faham lah" *muka ketat*

Senyap. Kelu tanpa sebarang kata. Jarang benar Harris melihat wajah sugul Haikal. Selalunya dia lah yang paling riang, yang paling sporting. Dia lah penyeri tak kira di dorm mahupun di kelas. Hari ini. Tanpa angin, tanpa ribut, muka Haikal tampak sunggul.

"Cuba cakap betul-betul dengan aku apa masalah kau. Apa gunanya aku as kawan kau kalau kau ada masalah tapi pendam sendiri. Act, kau dah buat aku kecil hati, tahu?"

"Hmm sebenarnya.. aku.. hmm aku... ahh. lupakan lah"

"Kau apa sebenarnya? Kau memang suka buat aku macam ni kan? Suka buat aku tertanya-tanya. Lepastu kalau aku buat conclusion sendiri kau marah." *mengeluh*

"Aku bukan apa Ris. Aku malu. Aku dah give kau tahu tak?" *tunduk merenung lantai*

"Ok then cerita kat aku sekarang. Now."

"Ok. Kau nak dengar sangat kan. Tp janji kau jangan gelak."

"Ok fine" 

"Act, aku dah give up dengan subjek Addmath. Hmm."

"Hah? What do you mean by give up with that subject? Ya allah. Pasal itu je kau sedih hari ni? *muka tahan gelak*

"Hey! Aku dah cakap kan jangan gelak! Blah ah kau!" *tendang kerusi*

"Carl! Weh kawan chill lah. Ni aku nak cakap. Ikut suka hati kau lah nak give up dengan apa sekalipun tapi.............................." *acah-acah saspen*

"Apa dia? Cepat lah cakap. Nak asar dah ni"

"Ok ok. Cool lah weh. Hihihi. Kau kena ingat. Kau boleh nak give sekalipun tapi INGAT 3 PERKARA yang aku nak cakap ni. First, jangan give up bertaubat. Sec, jangan give up bersolat. Dan paling penting jangan give up dengan Allah. Itu yang paling penting. Kalau kau ingat dan amal 3 perkara ini, insyaAllah kau akan dapat buat semua perkara yang kau rasa sukar. Macam yg kau cakap tadi lah. Give up dengan subjek tu. Mohon pertolongan dengan Allah. Hanya Dia yang boleh bagi kita pertolongan. Trust me :)"

Carl senyum. Memandang ke arah Harris sekilas.

"Kau lah sahabat aku dunia akhirat aku, Mohammad Harris." getus hatinya.

"Thanks bro."

Takde hal lah kawan. Kau kan kawan aku. Ngeeeee~"

*peluk bahu dan berjalan beriringan menuju ke aspura*

"Mohammad Harris, Uhibbuka fillah :')

"Carl, apa maksudnya?" *senyum nakal*

"Kau dah tahu kan?!!" *pura-pura marah*

"Aku sayang kau kerana Allah"







*Inspired by: Hanis Amani.

Tiada ulasan: