Aku. Saya. Me

Dungun, Terengganu, Malaysia
Saya, sangat banyak makan, seorang yang baran tapi depends on situation jugak lah, banyak cakap, banyak tido, banyak dengar lagu dan oh! lagu favourite saya dan sentiasa menjadi favourite ialah semua lagu Pitbull. Ehehehe. Happy Reading divaz sekalian!

Khamis, 26 April 2012

NOVEL : Kau Laksana Bulan

Assalammualaikum ...


2,3 hari lepas aku terbaca satu novel nihh .. *dan memang aku terrsangat obses dengan novel yang tebal-tebal , nak nak yang jiwang karat , tapi x lah berkarat mane pon .. kihkih .. dan dah 2,3hari jugak aku dah meninggalkan blog aku yang uzur ni .. Blogger lain dah guna blogskins , tpi aku masih juga ditakuk lama *baku gila* OMK ! ape aku mencarut mengarut ni ? Okay , bebalik ke tajuk asal ., Kau Laksana Bulan . Novel yang dah berjaya buat lengan baju sekolah aku lencun , eyebag besar giloss macam penagih dadah yang dah lama gian*tunggu mase jee :D* Buat kali kedua nya aku nangis sebab baca novel . Pffttt . Gedik kan ? Tapi tu mmg hakikat . haha .. Novel yang pertama buat aku nangis ialah Novel Khilaf . tapi tak sesedih kau laksana bulan ...


Moh kite layan sinopsis dulu ..





Pun begitu, dunia pecintaannya tidak mudah seperti yang diharapkan. Ibunya mahu melihat Adrianna berkahwin cepat, namun harapan dan impian tidak pernah terjadi seperti yang direncanakan. Walaupun sudah ada kreteria yang disusun rapi dalam hal memilih calon, malang baginya kerana sering terperangkap dalam bayangan yang dicipta.Syafik merupakan cinta pertama, namun terputus buat seketika. Kini lelaki itu kembali mengetuk pintu hatinya.
Sementara Razif pula, cinta kedua yang meninggalkan kesan yang perit dan sakit hinggakan hidupnya terumbang-ambing, kecewa, seerusnya menutup ruang-ruang dihatinya untuk bercinta lagi.
Firas, pemuda yang berbeza karakter daripada kriteria yang ada. Dalam begitu, lelaki ini mampu mengganggu kosentrasinya.
Akhir sekali , masih ada Eizlan yang muncul secara misteri, dan kini mula menghantui hidupnya !





Sinopsis dia langsung tak dapat menarik aku untuk membeli novel tersebut jika aku berada di kedai buku untuk survey novel best .. Sebab , sinopsis dia memang TAK BEST .. Tapi nak tak nak , aku baca jee laa sebab time tu memang aku dah naik boring tahap nak mati bila dengar Cikgu Zizi ajar Math yang ngekk tuu .. Huhhh .. Dah baca sampai m/s 8,9 tuu , aikk , best pulak citer nihh .. So , aku decide nak khatamkan novel nih , hahah .. Dan aku berjaya ..  ! Part paling sedih bila si Firas x nak layang si Anna , padahal masa tu diorang dah kahwin . Ohh , yang tu paling sadis pernah aku baca ..:"( Dan yang paling weird jugak , asal aku emo sgt haa kat sekolah bila baca novel ni ? Padahal kat kelas aku tuu bising macam pasar malam . Alahaiiii >,<

Tapi , part ending ada hal yang shock giloss pasal Si Eizlan . Huhh ! Nasib baik aku tak pitam *ok over* . Memang aku baca ayat pasal si Eizlan tu sampai 2,3 kali ahh . Pfftt .. !

So , kalau nak tahu , aku suggest , korang baca sendiri .
Rate aku bagi ★★★★★ :)




* Saya nak jadik pilot , dan itu memang cita-cita saya .



Tiada ulasan: