Aku. Saya. Me

Dungun, Terengganu, Malaysia
Saya, sangat banyak makan, seorang yang baran tapi depends on situation jugak lah, banyak cakap, banyak tido, banyak dengar lagu dan oh! lagu favourite saya dan sentiasa menjadi favourite ialah semua lagu Pitbull. Ehehehe. Happy Reading divaz sekalian!

Rabu, 7 Disember 2011

REVIEW FILEM : Misteri Jalan Lama






Yg belah kanan tuu laki aku . awwwww !




Hey Peeps . Hari nih hari best jugak arh . Hihihi . Best gila kott . Sbb aku ngn Marsya pi hang kat Mesramall tadi ptg . Ekceli , plan nak tgk Ombak Rindu , tapi dah sold out . Haishh , aku dah ready tisu dah sekotak #over gila kann ?? Okayy , back to our main topic . Hehehe . Mula-II tgk cam dah best ,  tapi mmg best pon . Hehe . Jalan citer dy agak berat laa , so sape-II yg miss part awal tuu dinasihatkan agar takyah tgk sbb mmg akan pening . :D . Ekceli kann , aku da tgk TMO dy kat Astro Prima , tapi tak tertarik sanagt laa . 
Aku rase ramai kot orang kita tak suke tgk filem cam nihh . Macam filem fantasi pon ade kann ? Tapi , mmg aku salute lha Afdlin Shauki sbb berani buat filem nihh . Hihihi :) Sebab ape ? Korang tgk sendiri samapai abess :D

So sinopsis dye , korang bace r sendiri . #takkan aku yg kene bacekan lakkk :D


Filem ini mengisahkan hubungan dua adik-beradik yang berlainan kepala dan tak sebulu iaitu Indra (Hans Isaac) dan Illya (Que Haidar)yang dipertemukan semula selepas kematian bapa mereka, Datuk Iskandar (Tarmimi Siregar) dalam satu kemalangan tragik. Siapa sangka pertemuan mereka selepas 15 tahun terpisah bakal merubah kehidupan mereka buat selama-lamanya. Indra, seorang bekas pelumba kereka yang dibelenggu hutang oleh along telah mengambil kesempatan kematian bapa mereka untuk membayar semula hutangnya dengan wang tinggalan arwah bapanya. 


Namun, sesampainya beliau di sana. Beliau menemui pula wasiat arwah bapanya untuk membawa pulang adiknya Illya ke kampung di pantai timur untuk majlis pengkebumian. Maka, ketika dalam perjalanan pulang itulah bermulanya pengembaraan mereka yang mana bakal mengubah kehidupan mereka buat selamanya. Ego masing-masing kedua adik-beradik ini bakal dicabar dan dua dunia iaitu nyata dan ghaib bakal bersatu. Apa yang akan berlaku apabila manusia bertemu jin? 



Ekceli kann .. Citer nihh bukan sal hantu pon , nihh pandangan akuu laa . Dy macam monster pon ade gakk . Tgk kostum diorang ouhh . Asal macam tentera nk g perang lakk .? Tergelak aku ngan marsya tgk tym diorang lawan ngn yg jahat ouhh . Hahahahah ~




Yang nihh Puak Nian yg baik ouhh . :D



Yang nihh puak jahat ouhh .
#aku tgk cam bungekk gak care die cakap ouhh . GHAHAHAHA . ~
Huhh ! ape pon tak bolehh !!

Tapii kann , yang paling lawak lam citer nihh time nak makan buahh durian tuu . Haha . Aku nk terkuncil time tuu tau . Part Liyana Jasmay pon boleh tahan godik gak . Haishh , nak fairlady kaler pink laa , hape laa . Euwwww , walau bagaimanapun , lakonan kau berjaya buat aku jadi nyampah ngan kau . Bhahahha ~
Kalau part Namron acting , mmg menjadi buat aku gelak tak hengat . Haha . #korang tgk r sendiri .. 
Btw , part yg ending aku ase cam tak logik plak . hihihi :) 
Sampaikan si Marsya caakap cam nihh , " Pelawokkk ! Natam ape ahu part nihh . Dop ahu bnde truhh . #sambil gelak tak hengat . huahuahuaua .
Ape-II pon .., aku salute gila ngan Afdlin Shauki and Hans Issac :D
Afdlin Shauki : Mempunyai imaginasi yang sangat tinggi :D
Hans Isaac : acting yang tersangat macho dan bersahaja :D



p/s : Rating filem nih aku bagi 4/5 :)
*aku konfius bile part ending bile laki aku #hans isaac lewtteww , balik jalan kaki nak blk umah . At least , si Ilya tuu kasi tumpang laa Han Isaac balik naik kapal die tuu, takpon , kasi kete fairlady lagi satu . ##imaginasi akuu pon tinggi gak . haishh ! ape on tak bolehh !



Tiada ulasan: