Aku. Saya. Me

Dungun, Terengganu, Malaysia
Saya, sangat banyak makan, seorang yang baran tapi depends on situation jugak lah, banyak cakap, banyak tido, banyak dengar lagu dan oh! lagu favourite saya dan sentiasa menjadi favourite ialah semua lagu Pitbull. Ehehehe. Happy Reading divaz sekalian!

Khamis, 17 Januari 2013

Masih Samar..




Bila ada orang tanya aku...

"Nanti besar awak nak jadi apa?"

"Aimi, whats ur passion?"(teacher mas)

"Aimi, what u'll be in 10 years ahead?"


Aku tak tahu la nak jawab apa. Lost. Seriously. Masa Teacher Mas tanya aku terpaksa jugak jawab. 

"Saya minat about aircraft, teacher."

"Oh really? Great. Kena usaha lebih tau. Bukan senang nak jadi pilot bla bla bla bla and the most important thing ye Aimi, fizik kena power tau."

Gulppp. Gila aku. Dahlah fizik killer subject kalau dibandingkan dengan bio and kimia. Terpaksa jawab YA BAIKLAH INSYAALLAH lah kan kalau tak jawab nanti teacher cakap aku takde cita-cita acaner ? Tapi memang aku takde cita-cita. Aku ada cita-cita tapi tak tahu tercapai ke tidak. *ayat keling* Aku ingat masa hai isnin hari tuu. Iwan dengan Nik tegur, 

Dia :Eh mie, kabo nk jadi pilot, nape time Fizik duk pot pet pot pet ngan Che Mat kat belakang?
Aku : Hah? Eh yeke aku duk pot pet pot pet? *padahal memang ye pun* Elehh aku dgn iwan dgn mung ni sama jelah. Duk bising je time fizik. Wekkk :P
Dia : Masalahnya cita-cita aku bukan nak jad pilot macam mung. Reti?
Aku : Yaaaaaa, baiklah bos. 


Hmm itulah yang aku cakapkan. Masih samar! Aku pun tak tahu lah kenapa dengan fius otak aku nih. Minat bidang aircraft tapi fizik zero! Well, looks like aku kena study hard lagi lah. Ada orang tanya, tak menyesal ke masuk kelas sains? Jawapan aku tak sama sekali. Tak pernah terdetik pun nak menyesal. Walaupun most of them are killer subject, aku tak pernah terfikir pulak nak masuk aliran lain. Bukan nak merendahkan aliran lain, tak! Bukan. Tapi mungkin masa depan aku lebih cerah. Mungkinlah kan? Takdir aku hanya Dia yang tahu. 

Nota kaki: Aku selalu stalk blog Mato. Entri dia awesome. Boleh buat semangat aku naik balik :)









Tiada ulasan: