Aku. Saya. Me

Dungun, Terengganu, Malaysia
Saya, sangat banyak makan, seorang yang baran tapi depends on situation jugak lah, banyak cakap, banyak tido, banyak dengar lagu dan oh! lagu favourite saya dan sentiasa menjadi favourite ialah semua lagu Pitbull. Ehehehe. Happy Reading divaz sekalian!

Khamis, 5 Januari 2012

INFO : Dosa Tinggal Solat Jumaat

sumber


Wahai semua kaum adam di luar sana, hari ini kan hari Jumaat. Jangan korang pergi lepak melepak pulak hari Jumaat ni. Sesungguhnya tempat lelaki adalah di Masjid. Ingat pesan nabi kita :
Jika seorang lelaki Islam tidak melakukannya, maka ia dianggap sebagai dosa besar. Malah, hukum menunaikan solat Jumaat lebih ditekankan dibandingkan dengan solat lima waktu oleh Rasulullah s.a.w yang telah bersabda bahawa mereka yang tidak melakukan solat Jumaat selama 3 kali berturut-turut bukanlah seorang Islam. Lelaki Islam yang tidak dapat menunaikannya haruslah menggantikannya dengan solat Zuhur. Akan tetapi, ia hanya diterima jika ia kerana sebab-sebab berikut; jika terlalu sakit, jika terpaksa jaga orang yang sakit tenat, jika terdapat ribut taufan yang besar atau jika dalam keadaan bermusafir.


Jadi , tunaikanlah kewajipan sebabgai umat islam :) (Y)


p/s : Pakai lah selipar jepun atau selipar jamban rumah anda untuk mengelakkan selipar anda dicuri :D







Tiada ulasan: