Aku. Saya. Me

Dungun, Terengganu, Malaysia
Saya, sangat banyak makan, seorang yang baran tapi depends on situation jugak lah, banyak cakap, banyak tido, banyak dengar lagu dan oh! lagu favourite saya dan sentiasa menjadi favourite ialah semua lagu Pitbull. Ehehehe. Happy Reading divaz sekalian!

Sabtu, 24 Disember 2011

TIPS : Meringankan Blog Anda


Hai Visitor ! 
Hmm , dah lame tak menaip sebab broadband dah tak boleh gune :(  Sedihh sangat . Hihihi . Ni onl fb ngn blo pon gune broadband abang aku . Sadis kan ? Okayy , tak yah merepek meraban , so jum tgk ape yang menarik hari nih .

JANGAN LETAK LAGU
-- Sebab ape , sebab mende alah nih akan melambatkan loading blog korang .. Haa , nak ke visitor blog korang tuu g kat tab then tekan close ? Huuuii , janganlahh . Kalau diorang close blog korang , kan dah hilang satu visitor . Hihi ., rezeki tuu sebab mane tau diorang akan follow blog korang ? Aku pun letak jugak lagu sebelum ni sebab rase boring je blog aku nih . Boleh nak letak tapi korang kene kurangkan widget kat blog korang tuu :)


JANGAN LETAK WIDGET YANG TAK PENTING
-- Halakan mata korang dekat blog/sidebar ., ade maam anime welcome note tak ? Clock , animation widget ke hape ke ? Haa , kalau ade , aku suggestkan kat korang buang laa mende alah tuu sebab mende tuu akan lambatkan proses loading blog korng . Cute jehh kan ., tapi perlulah berkorban siket kan ?  :)


BUAT READ MORE DI SETIAP ENTRI 
-- Salah satu tips yang boleh korang buat ., tapii !! sesetengah blogger malas nak tekan see more tuu , 
So , pilih lahh nak buat see more ke nak blog korang lambat load . Hehehe :)



Korang nak check berat blog korang tak ?
-- nanti lepas nihh lahh sebab tenet aku lembap siket . Hehehe :D

Tiada ulasan: